Jste zde

Kimbino: o krok blíže k ekologické domácnosti s online letáky!

Zdroj: Shutterstock.com
Téma ekologie se v médiích omílá stále více. Klimatické změny, přemíra plastů a další podobná témata se stávají předmětem zpráv čím dál tím častěji, ať už s souvislosti s protesty, novými technologiemi či legislativou.

2. 10. 2019

Je ale jasné, že aby se stav životního prostředí mohl skutečně zlepšit, bude potřeba více než jen obviňování a hluk v ulicích. Každý z nás totiž musí začít u sebe. Změnou svých každodenních návyků totiž zmůžeme mnohem více než bouřením se v ulicích. Jak ale začít?

Problém nejsou jen plasty, ale i papír

Internet a především sociální sítě v letošním roce zaplavila obrovská spousta obrázků, na kterých jsou vyobrazeny pláže a pobřeží zahalené tunami plastového odpadu. Nejde však pouze o oceány. Podle studie s názvem Výroba, použití a osud všech plastů, které kdy byly vyrobeny, kterou vykonala organizace Sea Education Association, se od 50. let vyprodukovalo 8,3 miliard tun plastu a z toho celých 79 % skončilo na skládkách nebo někde v přírodě.

Kvůli tomu se spousta velkých společností i malých podniků snaží využívání plastů omezit. Náhražkou však bývají často materiály z papíru, které jsou sice rozložitelné a v mnoha případech i recyklovatelné, ovšem také se nejedná o ideální řešení. Papírenský průmysl má totiž na svědomí 40 % světové těžby dřeva, 10 % průmyslové spotřeby vody a 12 % celkové spotřeby průmyslové energie, což rozhodně není málo.

Akční letáky už jen online

Papírenské společnosti ale nevyrábějí pouze obaly, papírové tašky a kancelářské potřeby. Mimo to také každý týden tisknou tuny akčních letáků, které se následně dostanou až k vám do schránek. Jejich tisknutí by se však dalo považovat za velké plýtvání a marnění přírodními zdroji. Každý leták totiž platí jen týden či čtrnáct dnů a následně se z něj stává bezcenný kus papíru, který využijete už leda tak k balení staré keramiky. Nemusíte se však vzdávat akčních letáků, abyste svou spotřebu paprů snížili, stačí je začít prohlížet s portálem Kimbino.

S Kimbinem budete mít každý leták k dispozici online, ať už v počítači nebo v mobilním telefonu, takže žádné papírové letáky už nikdy potřebovat nebudete. Navíc se k nim dostanete mnohem dříve! Kimbino Lidl leták, stejně tak jako letáky ostatních obchodů, uveřejní hned v momentě, kdy vyjde, což obvykle bývá několik dní před začátkem doby platnosti. Díky tomu si můžete nabídky předem porovnat a podle toho naplánovat nákup a třeba i to, co budete příští týden vařit.

Nejen, že tímto způsobem snížíte svou produkci odpadu a ušetříte peníze, ale také pocítíte časovou úsporu. Staré papírové letáky se vám doma totiž už nebudou hromadit a vy je pak nebudete muset vynášet do kontejneru na papír. Takže si klidně můžete na schránku nalepit nálepku “Nevhazovat reklamní letáky”, protože od teď už budete mít každý akční leták k dispozici v elektronické podobě.

Zdroj:

Související články